Ferrari F355Spider ~Ferrari Munsterhuis~
Specificaties
Wat mij uniek maakt
Opties
Wat ik nog meer heb
Meer over dit voertuig
Deze in Duitsland geleverde handgeschakelde Ferrari F355 Spider is nu leverbaar.
Open sportwagens zijn een integraal onderdeel van de Ferrari-traditie: de eerste Ferrari die ooit werd gebouwd, was in feite een open sportwagen: de 125 S. De door Pininfarina geschreven lijnen van de F355 Spider werden met 1.800 uur in de windtunnel aangescherpt. Het resultaat combineert met succes de elegantie en aerodynamica van de F355 Berlinetta met rijden in de open lucht.
GESCHIEDENIS: Een geheel nieuw niveau
Voor het eerst op een Ferrari werd de halfautomatische soft top elektronisch aangedreven. De geavanceerde V8-motor met 5 kleppen per cilinder garandeerde topprestaties in zijn klasse. De eerste Ferrari ooit gebouwd was een open dak.
Spinnen hadden altijd een heel speciale en vitale plaats in het hart van Enzo Ferraris en later in dat van het bedrijf zelf. De inspiratie achter elke Ferrari-spin is een mix van echt sportieve techniek en de sensatie van open rijden.
De F355 Spider bracht deze geest naar een geheel nieuw niveau door de bekende prestaties van de berlinetta en de GTS te combineren met een buitengewoon efficiënte, elektronisch bediende halfautomatische softtop.
De factoren die de F355 tot zo'n succesvol model maakten, zorgden ervoor dat de overgang naar de Spider in Pininfarina-stijl ongewijzigd bleef: een zeer elastische motor van 380 pk met vijf kleppen per cilinder, 109 pk/liter specifiek vermogen, 4,7 seconden 0 bij 100 km/u sprinten en 37 Kgm koppel.
HET BODYWORK:
De tweezitter F355 Spider had een carrosserie van staal en aluminium. De styling was gevormd rond een aerodynamisch streng ontwerp met een onderplaat over het hele lichaam die was ontworpen om de neerwaartse kracht (Cl) tussen de twee assen te verdelen.
De cabine is ontworpen met zowel veiligheid als rijplezier in het achterhoofd. De stoelen en bekleding waren van Connolly-leer. Composiet racestoelen waren ook te bestellen. Het chassis was een stalen monocoque met een stalen buisvormig subframe achter voor de motorophanging. Zowel de voor- als de achterwielophanging maakten gebruik van onafhankelijke draagarmen van ongelijke lengte en schroefveren over met gas gevulde telescopische elektronische dempers met twee standen. De auto heeft ook stabilisatorstangen.
De besturing was tandheugel met stuurbekrachtiging en optionele mechanische versnelling. De remmen hadden zelf ontluchtende schijven en uitsluitbare ABS ATE. De 18” velgen waren van magnesium.
De 3496 cc 90° V8 middenachter was in de lengterichting gemonteerd en leverde 380 pk, wat hem een specifiek vermogen van 109 pk/l opleverde. Distributie was door middel van dubbele bovenliggende nokkenassen met vijf kleppen per cilinder. De drijfstangen waren van titanium, terwijl de besturingseenheid de Bosch M5.2 was. Dry-sump-smering en een zes versnellingsbak plus een omgekeerde mechanische versnellingsbak maakten het plaatje compleet, samen met een droge enkelvoudige plaatkoppeling.
Voor meer informatie:
Rik Hettema r.hettemamunsterhuis.nl
Wouter Struik w.struikmunsterhuis.nl
Of bel 074-2555370 of bezoek onze showroom
Munsterhuis Sportscars